پژوهش های پیشین در مورد شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران- فایل ۳۲ |
۱۱٫۹
۵
بالاتر از ۲۰ سال
۱۰۰
۴۲
جمع کل
نمایشگر ۴-۴
براساس نمایشگرهای فوق، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ۱۰ الی ۲۰ سال و حدود پاسخگویان بیشتر از ۱۰ سال سابقه کار در صنعت روانکارها دارند این آمارها نشان میدهد پاسخ دهندگان به سؤالات از تجربه و آگاهی بالایی برخوردار بوده و شناخت و دانش لازم نسبت به صنعت را کسب نموده اند. از طرفی، این دانش در جهت برنامه ریزی مناسب، اتخاذ صحیح تصمیات مهم و حیاتی و اجرای مناسب و هرچه بهتر به آنها کمک می کند و از سویی دیگر، اطلاعات و دانش آنها تأثیر مثبتی بر پاسخگویی صحیح آنها به سؤالات دارد و در نهایت باعث می شود اعتبار نتایج بدست آمده افزایش یابد.
۵۲٫۴%
۳۵٫۷%
۱۱٫۹%
بخش دوم
۳-۴ شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت با بهره گرفتن از روش فرایند تحلیل شبکه ای
در پرسشنامههایی که بر اساس روش فرایند تحلیل شبکه ای تدوین و طراحی میشوند، سؤالات به صورت مقایسات زوجی مطرح می شود. براین اساس پرسشنامه حاضر شامل ۲۲ماتریس مقایسه زوجی میباشد که ماتریس اول مربوط به مقایسه زوجی معیارهای اصلی، ۵ ماتریس بعدی ( از شماره ۲تا ۶) مربوط به مقایسه زوجی وابستگی درونی معیارهای اصلی، ۴ ماتریس(از شماره ۷ تا ۱۰) برای تعین وزن نسبی عوامل موفقیت با توجه به معیارها و ۱۲ ماتریس آخر مربوط به مقایسه زوجی درونی زیرمعیارهای دارای وابستگی متقابل میباشد.
بر همین اساس به توضیح مراحل روش فرایند تحلیل شبکه ای پرداخته می شود:
۱-۳-۴ مرحله اول: ساخت مدل و سازماندهی مسئله بهیک ساختار شبکه ای
در این مرحله با توجه به جداول ۱-۳ و ۲-۳ مدل شبکه ای برای شناسایی عوامل حیاتی موفقیت طراحی شد. که نمایشگر شماره ۵-۴ این موضوع را نشان میدهد و جهت پیکانها بیانگر نوع وابستگیها میباشد.
نمایشگر ۵-۴
زیرمعیارها
هدف
معیارهای اصلی
بهروری در نیروی انسانی
تعیین عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها
عوامل مرتبط با توزیع
سایر موارد
عوامل مرتبط با تکنولوژی
عوامل مرتبط با بازاریابی
عوامل مرتبط با تولید
دسترسی به نیروی ماهر
کیفیت تولید
تولید با هزینه پایین
وابستگی بیرونی
تکنیکهای ارزیابی صریح و سریع بازار
خط محصولیا تنوع محصولات تولیدی
وابستگی درونی
توانایی نوآوری در محصول
دانش فنی
تجربه در تکنولوژی مورد استفاده
دسترسی به مواد اولیه و افزودنیها
داشتن برند خوب و مناسب در میان مشتریان
ایجاد شبکه قوی از عمده فروشان و خرده فروشان
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-07-23] [ 02:20:00 ق.ظ ]
|